24-01-2017 - Pic de Bizourtère
26-01-2017 - Cap de Verd des de Gósol
25-01-2017

Avui hem escollit un cim amb un itinerari de cara sud, ja que al matí estem a -8'5ºC...
Sortim del cotxe ben tapats i resseguim el torrent de la vall principal (per on vem baixar ahir) fins a una clariana on hi ha dues cabanes.
Aquí deixem el torrent principal i pugem pel vessant solei de la muntanya, passem pel cotat d'una cabana força atrotinada, i acabem de sortir del bosc.
Unes pendents amb molt diferents inclinacions ens faran guanyar metres de forma agradable (si no fos pel vent que era gelador...).
Per fer aquest cim tenim vàries opcions, com sempre...jejeje, una és anar a buscar la carena oest i resseguir-la fins al cim, l'altre és anar a buscar la cara sud i arribar cuasi al cim.
Fem la segona opció, segons les indicacions és més pendent però com que ho trobem tot força dur, ens hi animem.
Arribem fins a pocs metres del cim amb els esquís als peus. Posem crampons i acabem d'arribar.
Bufff... si el cim d'ahir era panoràmic, aquest més.
Li teníem l'ull ficat perquè és un cim que es veu des de l'autoroute... i destaca força al costat del Midi de Bigorre... amb motiu!! és la primera gran muntanya de la carena al vessant nord dels Pirineus en aquesta regió.
Unes vistes xulíssimes.
Per baixar anem a buscar unes cabanes le Courtau de la Lit. La baixada espectacular, vas empalmant un seguit de canaletes, que pel costat ombrer tenen neu pols i per la solana neu dura, entremig crosta!!
De les cabanes a la carretera... infame... neu crosta i a la vegada transormada i traces de raquetes i boles caigudes dels arbres... en resum, un trencacames.
Aquest cim, si s'aconsegueix enganxar amb neu primavera.. BUFFFFF!!!

Fantàstica excursió!
Marc i Clàudia

Pujant pel bosc on ahir vem baixar

Paisatges freds!

Deixem el torrent principal per anar a buscar els vessants assoleiats

Per fi!! el sol. Però amb el sol coemnça el vent...

Remuntant

Anant a buscar el pas per entre les barres rocoses